Moestuin boek review Urban Farming Lifestyleblog Foodinista

Hippe moestuinen met Urban Farming

Deel deze post

Nog geen jaar terug woonden wij met ons gezinnetje in Haarlem in een appartement drie hoog in een buitenwijk boven een schoolplein en gelukkig wel dichtbij een park met uitloop naar het Spaarne en natuurlijk ook altijd het strand op minder dan vijftien minuten afstand. Eigenlijk niet heel erg verkeerd, maar niet echt een buitengedeelte van ons zelf. Erg jammer. Zoals vele woningen heeft ons appartement ook wel even te koop gestaan en hebben we echt getwijfeld aan wat we gingen doen. Huren, verhuren of een moestuin met tuinhuisje voor ons eigen stukje land. Zo zou het dan voelen. Alleen wat zouden wij er dan mee doen en hebben wij wel groene vingers. De laatste tijd hebben wij hier totaal niet aan gedacht door onze verhuizing en doordat wij nu onze eigen tuin hebben. Eerst hebben wij het huis zelf verbouwd en volgend voorjaar volgt de tuin. Het is nu tijd om hier over na te denken. Toen wij in Londen bij een AirBnB overnachtten, was er bij onze host een geweldige moestuin en wij wilden dit ook. Met de nadruk op wilden. Om in je eigen tuin veel en divers te verbouwen en het er ook nog leuk uit te laten zien dan heb je toch wel een grote tuin nodig. Wij klagen niet, maar met een kind moet je tuin ook nog anders gebruikt worden. Onlangs kreeg ik het boek Urban Farming echt vol met inspiratie over moestuinen over heel de wereld. Als ze het in New York kunnen dan moeten wij het ook kunnen.

Moestuin inspiratie met Urban Farming

Het boek Urban Farming is een prachtig boek vol met fotografie van moestuinen over de hele wereld. Het is geen boek, waarin een handleiding wordt gegeven over hoe je een moestuin moet onderhouden groente moet verbouwen en over de praktische kant. Urban Farming geeft inzicht over mogelijkheden, lokaties van moestuinen die je natuurlijk zelf kunt bezoeken en de moestuinen zijn prachtig geïllustreerd met een uitleg en de reden waarom de initiatiefnemers zijn gestart met de moestuin. Dit boek over moestuinen heeft op 191 pagina’s met meer dan 250 foto’s van moestuinen op rooftops, stadstuinen en in parken. Wij denken er nu over na om zelf een moestuin te gaan onderhouden bij de Volkstuinen wij zijn vooral verbaasd over het lage tarief van 50,00 Euro per jaar.

Meer over Hippe moestuinen in boek Urban Farming

Boek: Urban Farming
Auteur: Hans en Nuno Clauzing
Pagina’s: 191
Foto’s: 250+
Wat kun je verwachten: Steeds meer mensen verbouwen zelf groente, fruit en kruiden of maken op de meest creatieve lokaties tuinen. Deze trend is gebundeld in het boek Urban Farming. Mee genieten kan met dit boek, of laat je inspireren of weten waar de mooiste tuinen zijn het kan allemaal met de boek. Een echte musthave voor op de koffietafel.

Meer boeken tips en shop tips ontvangen van Foodinista? Volg Foodinista op Twitter, Facebook en Pinterest of schrijf je in voor de Nieuwsbrief.