Hoodgerecht steak tartare met frietjes Cafe louis in Maastricht Foodblog Foodinista restaurant tips

Gratis tips om jouw horecazaak Instagrammable te maken

Deel deze post

Waarom zou je je horecazaak instagram proof willen maken. Daar begint het natuurlijk al mee. Die vraag kan ik eigenlijk heel snel beantwoord worden. Social media is gratis reclame. Al zijn je eigen social media accounts geen uithangbord voor je horecazaak. Wat ik je wel zou aanraden. Ik zou je zeker adviseren om daar de juiste kennis en energie in te steken. Nee met volgers betaal je niet de rekening, maar je bereik en eventuele volgers zijn wel potentiële klanten en daarbij wil je goed overkomen. Ook creëer je doormiddel van foto’s van je gasten gratis exposure. Dan is één gratis tip die ik je ga geven om jouw horecazaak instagrammable te maken: investeer in de juiste merchandise, zoals je deze bijvoorbeeld bij Maxilia kunt vinden. Maar deze merchandise, wat een verzamelwoord is voor alle producten waar je jouw kenmerk of logo op zou kunnen laten stralen en dus meer herkenbaarheid voor je horecazaak door zou kunnen krijgen vergaren op Instagram, is een gratis tip die ik geef en een investering met grote gevolgen voor jouw herkenbaarheid en exposure op social media. in dit blog deel ik een aantal voorbeelden met je.

Herkenbare food foto’s maken doen we zo

Let op, want deze tips zijn natuurlijk niet alleen leuk voor de horeca ondernemer zelf, maar ook voor de amateur food fotograaf. Want als we gaan lunchen, dineren of borrelen dan maken we als foodies tegenwoordig allemaal graag foto’s van ons eten en drinken. In een lange post schrijven we erbij wat we eten, waar we zijn, hoe het smaakt, of het lekker, waarom we er zijn en wel meer tekst. Waar we zijn is soms helemaal niet nodig. Als de horeca locatie zelf een social media account heeft kun je taggen, de locatie aanduiden als deze is aangemaakt, maar daarbij is er nog een mooi idee! Hoe staat het met de merchandise uitingen van de locatie. Kun je deze goed fotograferen? Kortom is de horeca locatie instagrammable?

3x Instagrammable horeca uitingen die direct opvallen

Voorgerecht salade met gewokte garnalen bij Cafe Louis in Maastricht Foodblog Foodinista restaurant tips

Wat val je hierbij op? Ja we zijn Café Louis in Maastricht. Café Louis helpt zichzelf ook een handje om dit niet voorbij te laten gaan. De borden zijn bedrukt met de eigen logo en naam, de waterkaraffen zijn bedrukt met de eigen logo en naam, maar dit alles wel op een stijlvolle manier. Zo vergeet je nooit waar je bent en bij iedere social media uiting is het direct duidelijk.

Zomerse erwtensoep met munt en courgette recept foodblog Foodinista

Ja ik doe er zelf ook aan! Regelmatig post ik foto’s in mijn eigen bedrukte servies. Zoals deze mokken met mijn eigen logo van Foodinista. Natuurlijk een foodblogger is ook een culinaire onderneming die online uiting en herkenbaarheid wenst.

Funck Foodtruck Media uiting Gratis tips om jouw horecazaak Instagrammable te maken Foodblog Foodinista

Zie maar eens op te vallen op een groot en druk foodfestival als Antwerpen Proeft. De grote restaurants met Michelin sterren. Ja, daar komen de fijnproevers wel op af. Voor tussen de 6,00 Euro en 9,00 Euro een gerechtje proeven van een topchef. Dat betekent natuurlijk niet jouw Foodtruck geen geweldige gerechtjes kan maken. Zie dit kunstwerkje van FunkFood Foodtruck. Makkelijk te vinden dankzij de banner bovenop de Foodtruck bevestigd en voor mij daardoor in een mooie herkenbare foto te plaatsen. Natuurlijk zie je het logo graag op een bordje gedrukt. Wellicht een idee?

Meer musthaves en shoptips ontvangen van Foodinista. Volg Blog Foodinista op TwitterFacebook en Pinterest of schrijf je in voor de Nieuwsbrief. Meer weten over de horeca en Instagram neem eens contact op met Foodinista.

Geen reactie's

Geef een reactie