Weekend naar Zeeland met Eurocamp reistips Foodinista Veere

Weekend naar Zeeland met Eurocamp

Deel deze post

Genieten voor ouders en kinderen

Er zijn reisjes die je niet had verwacht een aantal maanden terug. Schreef ik in januari nog vrolijk over reis naar Toscane met Eurocamp die we zouden gaan maken in mei zo gingen we niet. Soms lopen dingen gewoon een beetje anders dan verwacht, maar komt er, na teleurstelling, wel iets prachtigs voor terug. Toen ik in oktober ging kennismaken met Eurocamp en we leuke plannen maakten voor een reis naar Zuid-Europa had ik nog geen idee dat er iets zat te broeien in mijn buik wat ondertussen onze dochter Philou is geworden. Alleen de weg er naartoe verliep niet altijd over rozen. Verwachtte ik in januari nog van een heerlijke babymoon in Toscane te gaan genieten met het gezin, zo konden we niet door een grote cyste in mijn eierstok die mijn compleet uit de running haalde. De samenwerking met Eurocamp veranderde hierdoor volledig en onze reis naar Toscane ging niet door, maar in 2019 krijg je van mij een compleet verslag van Toscane, waar we nu al heel erg veel naar uit kijken! Een wat in het vat zit verzuurt niet! Alleen wat stelde Eurocamp voor wil je niet nog een weekend naar Zeeland? Daar hebben wij de Roompot ook mooie stacaravans staan, dicht bij huis en je kunt heerlijk geen genieten met je gezin! Daar hadden we wel zin in! En eerlijk ik had al mijn energie verzameld en wij gingen naar Zeeland voor de laatste keer genieten met zijn drietjes en wat hebben we genoten. Onze ervaringen en tips ga ik nu met je delen in ons weekend naar Zeeland met Eurocamp verslag!

Kort vakantie vieren in Zeeland

Voor mij was het al weer heel wat jaartjes dat ik vakantie ging vieren in Zeeland. Toen ik klein was, en dan bedoel ik zelf een peuter, toen hadden mijn opa en oma een huisje bij Haamstede. Daar gingen we regelmatig naartoe, maar de herinneringen zijn minimaal. Meestal was het ook niet langer dan voor een weekend naar Zeeland. In mijn puberteit ging ik met een vriendin in de zomer vakantie vieren in Zeeland en verbleven we bij haar opa en oma in de stacaravan. Lieve mensen en we mochten eigenlijk alles. Een beetje de zelfde regels als haar oudere broer, maar hij was wel vijf jaar ouder. Dus echte regels waren er niet. De dagen bestonden uit het strand, de speelhallen, midgetgolfbaan, terrasjes pakken en de discotheek en zo één week lang tot we eigenlijk niet meer konden. Daarbij komen vrienden van mij uit Zeeuws Vlaanderen, maar dat is dan weer de overkant, waar ik regelmatig kwam, want zij wonen nu ook in Brabant. Wel een culinair gebied met goede restaurants. Maar niet echt een gezinsherinnering. Deze kennismaking met Zeeland zou dan ook anders worden en op een ander eiland. Want Zeeland is toch divers en groot daar kwamen we tijdens dit weekend naar Zeeland wel achter. Veel dingen te doen en te weinig tijd. Dit weekend naar Zeeland bracht daar verandering in en het heeft ons weer aangenaam verrast. Een dingetje van te veel te doen en te weinig tijd.

Weekend naar Zeeland met Eurocamp

Vanuit huis reden met een tussenstap langs de Designer Outlet Rosada, waar ik nog even veel babykleding insloeg, naar Zeeland. Om drie uur werden we verwacht door de Eurocamp medewerker en hij bracht ons naar de stacaravan Azure op het park die al volledig was ingericht. Het peuterpakket was aanwezig, zoals een bedrekje en een eventuele kinderstoel, maar ook het bedlinnen lag klaar voor ons. Ideaal. Vooral wanneer je dit voor een weekendje niet allemaal dient mee te nemen. Wij pakten snel onze spullen uit, ontdekten de caravan met drie slaapkamers, heel fijn voor een gezin, aparte badkamer en toilet, uitgebreide keuken, buitenterras en aparte zithoek en eettafel. Daar komen we komende dagen wel goed in door. We besloten vervolgens even iets te gaan drinken op het terras van de Roompot, zodat we onze plannen verder konden uitstippelen. Wij besloten aangezien het heerlijk weer was door te gaan naar een dichtbij gelegen brouwerij met speeltuin om daar een hapje te gaan eten. Eigenlijk is het heel de lente en zomer al heerlijk weer, maar wij hadden één van de koudste weekenden van de lente uitgekozen om naar Zeeland te gaan. Maar qua activiteiten was dit geen probleem! Geen strandweer, maar verder vermaakten we ons prima.

Ouderslaapkamer in de Eurocamp stacaravan Azure

Kinderslaapkamer Eurocamp Azure caravan met peuterhekje

Koos Konijn club Beker Roompot Eurocamp vakantie in Zeeland

Borrelen bij de Brouwerij

Zo gezegd zo gedaan wij vertrokken naar Restaurant De Brouwerij van de Emelisse Brouwerij in Kamperland. Deze ligt op een ideale afstand van de Roompot in kamperland, op minder dan 3 kilometer. Binnen is de lokatie prachtig, maar het terras lag uit de wind en in de zon en daarbij met een mooie speeltuin met springkussen buiten dus wij besloten op het terras plaats te nemen. We begonnen onze mini vakantie met een biertje en een heerlijk borrelplankje met diverse vishapjes. Het smaakte even goed als het eruit zag. Voor Florian werd het natuurlijk een plankje met zijn favorieten. Voornamelijk frietjes en tussendoor fijn spelen. Daarna was het door naar de eerste avond minidisco bij de Roompot en sloten we de dag af met een ijsje en was het voor ons alle vier tijd om naar bed te gaan na een lange dag.

Springkussen bij Restaurant De Brouwerij in Kamperland Zeeland Foodblog Foodinista

Borrelplank bij Restaurant De Brouwerij in Kamperland Zeeland Restaurant tip Foodblog Foodinista

Restaurant De Brouwerij in Kamperland Foodblog Foodinista

Restaurant de Brouwerij met brouwketels Emelisse Brouwerij in Kamperland Foodblog Foodinista

Op zoek naar lokale lekkernijen in Zeeland

De dag begon na een goede nachtrust ontspannen met een ontbijtje in onze caravan. Het is toch fijn als je de dag gewoon rustig kunt beginnen op je eigen tempo en even rustig de planning van de dag kunt bekijken. We besloten eerst de dag rustig te beginnen bij de Roompot na het ontbijt. Even naar de speeltuin met Florian en koffie drinken op het terras. Mijn zwangere buik is tenslotte ook niet meer zo enthousiast en heeft af en toe rust nodig. Daarna kiezen we voor een autorit over het eiland en gaan we, hopen we, lokale delicatessen shoppen voor een borrelplankje in de avond en het ontbijt voor de komende twee ochtenden.

Ontbijten in de Eurocamp Azure caravan in Kamperland Zeeland Roompot Foodinista reizen met kinderen

Het mooie dorpje Veere

Oké toeristisch, maar ook een dorpje om te bezoeken. Wij begonnen met een bezoek aan het mooie dorpje Veere. Waar we een rondvaart maakte langs een gedeelte van de Zeeuwse kust. Het was in het voorjaar zo rustig op de boot dat Florian even voor kapitein mocht spelen wat het allemaal wel heel erg leuk maakte. Vervolgens wandelden we rustig door het dorpje om bij de bakker Bolussen in te slaan en een bolustaart. De bolussen gingen mee naar huis, maar de bolussen gingen op tijdens het ontbijt evenals de verse broodjes van de bakker. Bij het restaurant van de bakker schoven we aan voor koffie met appelgebak en een slagroombol. Lekker! Ik bestelde zelf koffie met gember. Ik moest het even testen en dat was verrassend lekker en viel vooral tijdens de zwangerschap erg goed op de maag. Een tip van moeke.

Rondvaart in Veere reistips in Zeeland van Foodinista

Kanonnen bij Veere tips in Zeeland reizen met kinderen

Koffiedrinken in Veere

Lokale delicatessen in Zeeland

Na Veere reden we door naar de Kaasboerderij Schellach waar we niet al te veel verwachtingen van hadden, maar het was een walhalla aan Zeeuwse streekproducten. Van natuurlijk zeer veel keuze uit Zeeuwse kaas, maar ook chocolade, groente, fruit, jam, ijs, likeuren en wijn! Wij hielden het bij kaas en heerlijke gezouten boter van eigen boerderij. Wel weer veel kaas. Een truffelkaas, oude kaas, oude mosterd kaas en mediterrane kruiden kaas. Die gingen mooi mee naar de stacaravan. Smullen op een plankje en bij het ontbijt! En natuurlijk een ijsje bij de speeltuin waar Florian even kon spelen voor we weer de auto in gingen. Het ijs? Echt bolusijs! Dat kun je natuurlijk alleen in Zeeland vinden.

Delicatessen shoppen bij Schellach kaasboerderij in Zeeland tips Foodblog Foodinista

Spelen bij Schellach Kaasboerderij tips in Zeeland Foodblog Foodinista

Late lunch bij Seafarm Seafood Proeverij

Van al het shoppen van die lekkernijen kregen we zelf ook honger. Het toetje hadden we al op nu het hartige nog. Ik had na het voorwerk thuis als een pareltje gevonden waar ik naartoe moest; Seafarm Seafood Proeverij bij de Oosterscheldekering en dus ook met uitzicht op de Oosterscheldekering. Bij dit restaurant is de inrichting strak en hip, maar niet te vergeten de vis is heel erg vers! Een gedeelte zetten zij ook zelf op kweek en zij leveren wij zelf aan de groothandels. Je bent dus eigenlijk de allereerste klant bij het restaurant. Wij bestelden voor Florian een super verse fish and chips van het kindermenu, maar dit was gewoon heel erg veel, papa en mama hebben er eigenlijk nog flink van meegegeten. Zelf bestelden we voor 1 persoon een 12-uurtje van het seizoen met kreeft. Een zalig zacht boterbroodje met kreeftsalade,  een kreefkroket en kreeftensoep. Ook bestelden we een borrel etagière voor 1 persoon die we deelden met 2 oesters, 3 garnalenkroketten, zalm, sardientjes en ibericoham. Dit was serieus veel en wij dachten eigenlijk ook dat er iets mis was gegaan tijdens de bestelling, maar dit was echt voor 1 persoon. De totale rekening bedroef inclusief de drankjes 35 Euro voor al deze luxe.

Lees ook eens onze restaurant ervaring in Zierikzee bij Restaurant Bij Kees

Borrelplateau bij Seafood Seafarm Oosterscheldekering Weekend Zeeland tips Foodblog Foodinista

Fish and chips bij Seafarm Seafood Proeverij restaurant kindermenu Foodblog Foodinista

Inrichting bij restaurant Seafarm Seafood Proeverij oosterscheldekering in Zeeland tips Foodblog Foodinista

Uitzicht op Oosterscheldekering bij Seafood Seafarm Proeverij Restaurant tips Foodblog Foodinista in Zeeland

Beste uit beiden werelden

Waar wij vooral van genieten is dat tijdens zo’n vakantie of weekendje weg met kamperen zowel de ouders als de kinderen optimaal genieten, want na deze lunch gingen we weer terug naar onze caravan voor wat ontspanning. Even een dutje in de caravan en opladen voor de minidisco met Koos Konijn en papa en mama drinken lekker een drankje op het terras.

Uitwaaien aan zee in Zeeland

Na een best wel drukke dag, vooral voor mij met mijn zwangere buik, begonnen we de dag rustig met de geshopte lekkernijen van de dag ervoor en een uitgebreid ontbijt. Eric en Florian besloten daarna het complex van de Roompot te gaan ontdekken en vooral het zwembad! Goed plan, want zo kon ik nog even uitrusten bij onze stacaravan. De deuren open, want het was beter weer en je kunt gewoon genieten van de zeelucht. Want die ruik je vanuit je stacaravan en daarvoor ga je toch ook naar Zeeland. Uiteindelijk betekent het ook dat dit lange weekend Zeeland natuurlijk ook afgesloten moet worden aan zee. Dat zijn de plannen voor vandaag. Naar het strand, spelen op het strand en een mooie strandtent opzoeken waar we gaan eten.

Ontbijten in de caravan met Zeeuwse lekkernijen

Zwemmen bij De Roompot Weekend naar Zeeland

Slenteren naar Beachclub Lekker

Het was een complete work-out, maar ik heb mijzelf de dam opgekregen om uiteindelijk naar het strand te gaan en bij Beachclub Lekker te gaan eten. Maar het was de moeite waar om de zee echt even te kunnen zien en te ruiken. En wat is het er leuk! Met de piratenschepen op het strand waar de kinderen kunnen spelen. Zowel op minder mooie dagen als op zonnige dagen is het er een prachtige plek voor een stranddag. Wij sloten onze laatste dag af met een etentje bij Beachclub Lekker met een dikke hamburger en scholfilets. Smaakten goed en eigenlijk echt beachfood. Nog even spelen op het strand en terug voor de laatste avond dansen met Koos Konijn en een softijsje op het terras bij de Roompot.

Naar het strand en Beachclub Lekker in Zeeland Foodblog Foodinista

Piratenschip op het strand bij Beachclub Lekker

Glijbaan bij Piratenschip bij Beachclub Lekker in Zeeland tips Foodblog Foodinista

Dansen bij de minidisco met Koos Konijn bij De Roompot

Afscheid nemen van Zeeland

De laatste uurtjes van ons weekend naar Zeeland bestaan uit; nog even spelen op het strand en terug voor de laatste avond dansen met Koos Konijn en een softijsje op het terras bij de Roompot. Helaas alweer een beetje inpakken en schoonmaken is gelukkig niet nodig, want dat is bij Eurocamp inclusief. Zo kun je je vakantie echt ontspannen afsluiten. Wij vonden het voor herhaling vatbaar en zouden zeker nog een keer terugkeren bij Eurocamp voor een leuke trip in Nederland, een vakantie in Nederland of wellicht een weekend naar Zeeland, maar kijken er ook heel erg naar uit om op een relaxte en kindvriendelijke manier met zijn viertjes Toscane aan de kust te gaan ontdekken vanuit camping Albatros.

Naar het strand en Beachclub Lekker in Zeeland Foodblog Foodinista

Meer reistips ontvangen en leuke foodfacts like Foodblog Foodinista of volg Foodinista op InstagramTwitter en Pinterest.

Dit weekend naar Zeeland was in samenwerking met Eurocamp, restaurants en andere tips waren op eigen initiatief –